دسته‌بندی نشده

اندازه گیری سطح در سنگ شکن توسط ترانسمیتر راداری وگا

اندازه گیری سطح در سنگ شکن توسط ترانسمیتر راداری وگا | سطح سنج راداری | لول سنج راداری | آداک فرایند سپهر

هرگونه عملیات استخراج در معادن به اندازه قابلیت‌های دستگاه‌های آن معدن، اعتبار دارد.

دستگاه سنگ شکن (مهم ترین و اصلی ترین تجهیزات در معادن) یکی از اولین مراحل برای پردازش مواد اولیه استخراج شده از معدن است. 

سنگ ها و تخته‌سنگ های بزرگ از طریق سنگ شکن ها به اندازه های کوچک‌تر و خردتر تبدیل می‌شوند تا برای کاربردهای مختلف، مناسب تر باشند.

استفاده از سنگ شکن به طور معمول در دو مرحله است؛ سنگ شکن اولیه و ثانویه.

هر سنگ شکن مجهز به سیستم های دقیق و ایده‌آل برای اندازه گیری سطح خوراک داخل مخزن است؛ به واسطه این تجهیزات ابزار دقیق، سنگ شکن با کارآیی بیشتری کار می‌کند.

اهمیت اندازه گیری سطح در این موارد بسیار مشخص است؛ اگر ماده معدنی در دستگاه، بسیار کمتر باشد، توان تولید به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد. 

وجود مواد بیش از حد باعث می‌گردد سنگ شکن خفه شود و آسیب ببیند؛ هر دو نشانه، منجر به خاموش شدن دستگاه شده و هزینه هایی را برای تعمیرات و نگهداری باید پرداخت. 

این یک اتفاق برنامه ریزی نشده است و باعث می‌شود که عملیات با وقفه زیادی روبرو شود.

اندازه گیری دقیق و سازگار سطح در این کاربرد، یک چالش بزرگ است.

سقوط مداوم مواد در سنگ شکن می تواند به ابزارهای اندازه گیری سطح آسیب برساند و یک توده دائمی ابر مانند از گرد و غبار و سروصداهای بلند را ایجاد کند. این عوامل باعث می‌شود در اکثر فن آوری های اندازه گیری سطح، تداخل ایجاد گردد.

یک نصب خلاقانه با رادار وگا 80 گیگاهرتزی

ترانسمیتر راداری سنگ شکن

در یک عملیات بزرگ استخراج در کشور پرو، سه “دستگاه سنگ شکن” و سه “دستگاه سنگ شکن ثانویه” برای پردازش 18000 تن مواد روزانه استفاده می‌شود. 

اپراتورها هرگز از اندازه سطح سنگ شکن ثانویه خود اطلاعی نداشتند، زیرا گرد و غبار با ابزار اندازه گیری غیر تماسی سطح تداخل ایجاد می‌کرد و فضای محدودی برای نصب سنسور وجود داشت. 

اپراتورها حدس می‌زدند كه چه مقدار مواد معدنی وارد سنگ شكن می‌شود؛ حدس و گمانه باعث می‌شد این فرآیند به طور مداوم متوقف شود و در نتیجه، دستگاه، خاموش می‌شد.

نمایندگان محصولات وگا VEGA در کنار کارکنان معدن، در مورد ارائه راه حلی که به این وقفه های مداوم پایان دهد، تلاش کردند. 

آنها با سیستم ابزار دقیق VEGAPULS69 ، یک رادار 80 گیگاهرتزی برای اندازه گیری مداوم مواد جامد فله ای، کار خود را شروع کردند. 

این سنسور به تجهیزات الکترونیکی خاصی مجهز شده است تا توانایی قرائت مقدار سطح را حتی در میان ابرهایی از گرد و غبار و خاک داشته باشد. 

به علاوه، فرکانس بالای این سنسور راداری باعث ایجاد قابلیت تمرکز ظریف و باریک در آن می‌شود؛ این ویژگی به آن امکان می‌دهد در فضاهای تنگ، اندازه گیری ها را ثبت کند؛ این همان چیزی است که هنگام نصب، مفید است.

تکنسین های معدن، سنسور را در بالای سنگ شکن و داخل یک جعبه کوچک فلزی نصب کردند تا از آن در برابر هر گونه مواد در حال سقوط محافظت کند. 

بر خلاف تناسب، اپراتورها سیگنال های اندازه گیری سطح پیوسته، دقیق و قابل اطمینان را دریافت کردند. اندکی پس از آن، کارکنان معدن، سنسورهای راداری وگا VEGAPULS69  را روی بقیه سنگ شکن های خود نصب کردند.

معدن

وگا راداری 69، ایمن، آرام و بی خطر در حال کار

از زمان نصب سنسورهای جدید، توان عملیاتی، افزایش یافته و اتفاقات برنامه ریزی نشده به دلیل وقفه و متوقف شدن دستگاه سنگ شکن تقریباً وجود ندارد. 

ایمنی معدن نیز بهبود یافته است؛ زیرا بی نظمی در سنگ شکن می‌تواند خطرناک باشد و فرصت های زیادی برای خطا دارد. سنگ شکن های ثانویه قبل از نصب سیستم های  راداری وگا VEGAPULS69 ، کل عملیات استخراج را از کار انداخته بودند و اکنون مواد اولیه ورودی، بدون وقفه در حال پردازش هستند.

اندازه گیری سطح در سنگ شکن توسط ترانسمیتر راداری وگا

  • برای اینکه بتوان بیشترین حجم ممکن تولید مواد معدنی را حمل و نقل و فرآوری کرد، باید اندازه بهینه و متعادل داشته باشد.
  • برای دستیابی به این هدف، سنگ معدن در دو مرحله در یک دستگاه سنگ شکن اولیه و سپس در سنگ شکن ثانویه، در اندازه صحیح، خرد می‌شود.
  • به منظور تأمین خروجی مطلوب و جلوگیری از خفگی یا آسیب رساندن به سنگ شکن، اندازه گیری قابل اطمینان سطح لازم است.
تشخیص سطح سنگ شکن با رادار
  • نحوه اندازه گیری: اندازه گیری سطح
  • نقطه اندازه گیری: سنگ شکن
  • دامنه اندازه گیری تا: 20 متر
  • محیط: سنگ معدن
  • دمای فرآیند: 0 تا 30+ درجه سانتیگراد
  • فشار فرآیند: 0 بار
  • چالش های ویژه: تولید گرد و غبار، سر و صدای زیاد
  • قابلیت اطمینان پذیری: اندازه گیری قابل اعتماد حتی در هنگام پر شدن مخزن
  • مقرون به صرفه: استفاده بهینه از حجم ظرف
  • کاربر پسند: نصب و راه اندازی ساده

برای مشاهده انوع سطح سنج راداری کلیک کنید.

درباره داود شیرینی

داود شیرینی متولد 61، متخصص و واردکننده ابزاردقیق از سال 86، فارغ التحصیل رشته الکترونیک و کنترل ابزاردقیق، زمینه تخصصی دتکتور های گازی و انواع سطح سنج

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *